TikTok adverteren

Untitled design (11)
Adverteren op een van de meest gebruikte platformen van Nederland? Dit is het moment!

Dit is wat je moet weten over TikTok

TikTok is het snelst groeiende social media kanaal van dit moment. En niet alleen onder kinderen: ook volwassenen tot 35 jaar zitten dagelijks op TikTok. Zelfs in de doelgroep van 35 tot 44 jaar gebruikt 15% het regelmatig. In Nederland heeft het platform meer dan 3 miljoen gebruikers, waarvan bijna 1,6 miljoen TikTok elke dag gebruikt.

Dit is het perfecte moment om te starten met adverteren op TikTok, en het is het perfecte kanaal: met korte videocontent is ontzettend veel mogelijk. Het is wat consumenten het liefst zien, en waarmee je ze iets kunt laten voelen. Neem een voorsprong op je concurrentie en ontdek wat dit advertentiekanaal te bieden heeft.

  • Je probeert een jongere doelgroep te bereiken (18-44 jaar), maar weet niet waar.
  • Je hebt al allerlei afbeeldingen gebruikt in advertenties, maar dat doel je doelgroep niks.
  • Je wilt niet concurreren met iedereen op Instagram en Facebook. Jij wilt je advertenties écht in de spotlight zetten.
  • Je wilt echt impact maken op je doelgroep met pakkende, korte video’s.

Hierom wil je adverteren op TikTok!

Je kunt je doelgroep precies raken: we kunnen targeten op geografische en demografische gegevens, interesses en gedrag. Ook kunnen we via TikTok retargeting campagnes opzetten om mensen alsnog over de streep te trekken. En met look-a-like doelgroepen bereik je nog meer mensen.

Op TikTok kun je je van je beste kant laten zien. Met memorabele content werken we zo aan je naamsbekendheid.

Door het format dat TikTok gebruikt, kun je je doelgroep inspireren met ideeën, how-to’s, behind-the-scenes en visuele inspiratie. Voor elk bedrijf en elke branche zijn er kansen!

Wil je meer bezoekers naar je website lokken? Daar is TikTok ideaal voor. De campagnes die ik op kan stellen kunnen naar gerichte landingspagina’s leiden of naar je algemene website.

Ook kunnen we je campagnes linken aan Shopify – ideaal voor e-commerce dus.

TikTok is het kanaal dat de hoogste betrokkenheid laat zien van alle kanalen waarop je kunt adverteren. Dat is een kans die je moet grijpen. Het is ideaal om de interactie aan te gaan met je doelgroep, op een leuke en laagdrempelige manier. En interactie leidt vaak tot actie – meer aankopen, meer leads en meer likes dus!

Untitled design (12)
"Ik ben erg tevreden over hoe de communicatie is gegaan over de advertenties en welke reclames we eruit hebben gedaan."

Tara - BizzNails

Untitled design (14)
"Ze werkt hard voor je en is betrouwbaar. Super samenwerking!"

Joyce - Baby Bubble Spa

Wat voor advertenties kun je op TikTok draaien?

De veelzijdigheid van TikTok is ideaal voor advertenties met een creatieve twist. Er is meer mogelijk dan je denkt – en jullie team hoeft zeker geen dansjes in te studeren (mag wel, natuurlijk).

Advertenties van 5-60 seconden die in de TikTok feed worden weergegeven. Idealiter sluiten ze natuurlijk aan bij de stijl die bij TikTok past

Dit zijn advertenties die het hele scherm overnemen wanneer je TikTok opent. Met de juiste boodschap spring je zo echt in het oog.

Hiermee kunnen we organische content een boost geven. Perfect voor als je regelmatig al content plaatst.

Stickers, effecten en filters die met jouw bedrijf of merk te maken hebben die gebruikers op TikTok kunnen gebruiken.

Campagne die 3 tot 6 dagen duurt. Hierbij wordt een unieke hashtag gekozen. Gebruikers van TikTok worden dan uitgedaagd die hashtag te gebruiken. Dit is een unieke manier van adverteren waarmee je echt de connectie aangaat met je doelgroep.

Kies Jouw Pakket.

‘TikTok made me buy it’. Je hoort het steeds vaker: vrienden en familie die verleid zijn door TikTok. Jouw bedrijf kan die verleider worden.

Sterke Start pakket
Gratis kick-off strategiesessie t.w.v. €99,-
  • Publicatie van campagne
  • Wekelijkse updates
  • Doorlopende optimalisaties
  • Uitgebreide maandelijkse rapportage
  • Maandelijkse call om resultaten te bespreken
  • Exclusief advertentiebudget
  • Max. 2 revisies per campagne

* De opstartkosten bevatten het inrichten van de Business Manager, het instellen van de Pixel, Google Tag Manager en Google Analytics

* Indien je meer dan 2 campagnes per kanaal nodig hebt, komt er €199,- per extra campagne bij. 

* Alle prijzen zijn excl. btw



Power Up pakket
Gratis kick-off strategiesessie t.w.v. €99,-
  • Publicatie van campagne
  • Wekelijkse updates
  • Doorlopende optimalisaties
  • Uitgebreide maandelijkse rapportage
  • Maandelijkse call om resultaten te bespreken
  • Exclusief advertentiebudget
  • Max. 2 revisies per campagne

* De opstartkosten bevatten het inrichten van de Business Manager, het instellen van de Pixel, Google Tag Manager en Google Analytics

* Indien je meer dan 2 campagnes per kanaal nodig hebt, komt er €199,- per extra campagne bij. 

* Alle prijzen zijn excl. btw



All-in Adverteren pakket
Gratis kick-off strategiesessie t.w.v. €99,-
  • Publicatie van campagne
  • Wekelijkse updates
  • Doorlopende optimalisaties
  • Uitgebreide maandelijkse rapportage
  • Maandelijkse call om resultaten te bespreken
  • Exclusief advertentiebudget
  • Max. 2 revisies per campagne

* De opstartkosten bevatten het inrichten van de Business Manager, het instellen van de Pixel, Google Tag Manager en Google Analytics

* Indien je meer dan 2 campagnes per kanaal nodig hebt, komt er €199,- per extra campagne bij. 

* Alle prijzen zijn excl. btw



TikTok advertenties uitbesteden

Je kunt op TikTok adverteren vanaf 20 euro per advertentieset, met een minimum budget per dag van 50 euro. Wil je het filmen van content en de gehele contentcreatie en strategie uitbesteden? Dat kan. Ik bespreek graag alle creatieve mogelijkheden met je in een vrijblijvend gesprek.

Veel gestelde vragen over adverteren op Facebook en Instagram:

Adverteren op TikTok kan vanaf €50,- per dag, waarvan minimaal €20,- per advertentieset

Natuurlijk kan je zelf de resultaten inzien in jouw TikTok ads account. Dit kan wel wat onduidelijk zijn, als je niet weet waar je moet kijken. Daarom stuur ik iedere week een wekelijkse, overzichtelijke en begrijpelijke update met de cijfers van de voorgaande week, zodat je weet wat er met jouw advertentiebudget gebeurt. Daarnaast ontvang je iedere maand een uitgebreide rapportage die we samen bespreken.

Dit hangt van meerdere factoren af. Bevindt jouw doelgroep zich op TikTok? Wat zijn de doelen van je bedrijf? Heb je de capaciteit om videocontent te maken, of ben je bereid dit uit te besteden?

Twijfel je welk platform of welke platformen geschikt zijn voor jouw bedrijf, plan dan een gratis strategiesessie in. Er is vaak meer mogelijk dan je denkt!

LinkedIn, een LinkedIn Business pagina, een TikTok, een TikTok Ads account, Google Analytics en Google Tag Manager. Wanneer we samen starten, zal ik je uitlegvideo’s sturen hoe je dit eenvoudig zelf kunt aanmaken. Kom je er niet zelf uit? Trek dan vooral aan de bel.

Met TikTok kan je mensen vanaf 18 jaar targeten op verschillende interesses, jouw eigen marketinglijsten en look-a-like doelgroepen. We kunnen targetten op demografische gegevens, locatie, gedrag, interesses en ook op mensen die al de interactie met je bedrijf zijn aangegaan (retargeting).

Wanneer we samen aan de slag gaan, is het belangrijk dat jij mij toegang geeft tot jouw Google Ads, Google Analytics en Google Tag Manager account. Ook is het belangrijk dat je zelf zorgt voor input, zoals videomateriaal en informatie, zodat ik goed te werk kan gaan. 

Geen probleem! Wanneer we samen aan de slag gaan, zal ik je instructievideo’s toesturen over hoe je zelf een TikTok Ads account kunt aanmaken. 

Indien je nog nooit geadverteerd hebt, is dit lastig te zeggen, maar gaan we er alles aan doen om optimaal te testen, zodat er zoveel mogelijk uit het budget wordt gehaald. Heb je al wel geadverteerd? Dan kan ik een inschatting maken van wat adverteren je kan opleveren.

Wanneer je aan de slag wil, plannen we een strategiesessie in om de strategie voor de komende maanden te bepalen. Wanneer ik toegang tot alle accounts heb, ga ik zorgen dat alles goed meetbaar wordt gemaakt en maak ik een eerste opzet van de advertenties. Wanneer deze akkoord zijn, gaan de advertenties live en gaan we testen. Iedere week ontvang je een update met de gemaakte kosten en de resultaten van de afgelopen week. Iedere maand ontvang je een uitgebreide rapportage, waarna je een call kunt inplannen waarin we de resultaten en het plan voor de komende maand gaan bespreken.

Om daadwerkelijk met een strategie aan de slag te gaan, gaan we minimaal 3 maanden samenwerken. De eerste 3 maanden is het niet mogelijk om op te zeggen. Na 3 maanden kun je maandelijks opzeggen.

Met mijn opstartservice zorg ik ervoor dat jouw account goed ingericht wordt en alles goed gemeten wordt. Hierdoor kunnen we conversies beter doormeten en kunnen we beter sturen op jouw advertentiedoelen. Ik start nooit met adverteren als de basis niet goed is.

Naast de algemene statistieken, zoals vertoningen, bereik, kosten per klik en conversies vind je in de maandrapportage ook een vergelijking met de maand daarvoor. Je ziet welke advertenties zijn gedraaid, een vergelijking van het hele jaar en de statistieken van Google Analytics. Dit zodat je écht inzicht hebt in jouw online marketingcijfers. Hierbij worden alle marketingtermen zo simpel mogelijk uitgelegd.

Wat zeggen mijn klanten?

Scroll to Top