LinkedIn Advertenties Uitbesteden
"Sharon is enorm behulpzaam en denkt graag met je mee."
Joyce - Baby Bubble Spa
Je kunt uit LinkedIn veel meer halen dan je denkt.
LinkedIn kan een echte lead-machine zijn, als je maar weet hoe adverteren daar werkt. Het mooie van adverteren op LinkedIn dat je je bereik er enorm mee laat groeien, in kwantiteit en kwaliteit. Slechts een klein groepje mensen ziet je reguliere content. Met advertenties bereik je niet alleen meer mensen, je hebt ook controle over wie je bereikt.
- Je wil op een snelle en schaalbare manier veel mensen bereiken. Niet zomaar mensen, maar gekwalificeerde leads.
- Je zit in de zakelijke markt maar loopt vast qua marketingkanalen. Cold calling en mailing werken voor jou niet.
- Je wil je zakelijke maillijst uitbreiden voor je nieuwsbrief of andere marketinguitingen.
- Je bent wel actief op LinkedIn, maar merkt dat je er geen echte resultaten mee behaalt. Dat frustreert je.
- Je hebt geen gigantisch budget nodig. Het kan al vanaf €10,- per dag.
- Je bereikt je zakelijke doelgroep op een platform dat ze al graag gebruiken. Geen koude acquisitie dus!
- Je kunt je doelgroep zo niche maken als je maar wilt: LinkedIn heeft talloze targeting opties.
- Je haalt leads binnen die je echt wat opleveren: kwaliteit gaat hier boven kwantiteit.
Waarom adverteren op LinkedIn?
Je zakelijke doelgroep bereik je het best op LinkedIn. Daar kun je namelijk specifiek targetten op branches en functies. Zo verhoog je de kans dat de juiste mensen in de juiste organisaties fan worden van jouw bedrijf. Ook kun je je websitebezoekers, e-maillijst of volgers opnieuw aansporen met retargeting, waarmee je leads nog warmer kunt maken.
"LinkedIn adverteren brengt veel potentiële voordelen met zich mee!"
Sharon
"Van carrousel- tot video-, afbeelding- tekstadvertenties. LinkedIn biedt veel opties!"
Sharon
Welke advertenties kun je draaien op LinkedIn?
LinkedIn advertenties zijn veelzijdiger dan je misschien zou denken. Je kunt je doelgroep namelijk de volgende content serveren via advertenties:
Met een verrassende visual kun je ervoor zorgen dat je doelgroep stopt met scrollen en meer over jou te weten komt.
Wil je informeren, inspireren of een verhaal vertellen? Met een carrouseladvertentie kan je doelgroep door meerdere slides swipen.
Trek de aandacht en maak het makkelijker om je boodschap te vertalen met een korte video.
Maak mensen nieuwsgierig, ga de interactie aan of zet mensen aan het denken met een sterke tekst.
Kies Jouw Pakket.
Veel bedrijven en ondernemers weten niet zo goed wat ze met LinkedIn moeten. Ja, het is een zakelijk platform, maar het is ook social media. Dat maakt het een krachtige combinatie om aan je B2B marketing te doen. Want adverteren op LinkedIn werkt wel degelijk, als je maar weet wie je wilt bereiken – en de targetingmogelijkheden zijn heel specifiek. Met de juiste content en een duidelijke doelgroep voor je advertenties blijf je je concurrentie zo altijd een stap voor.
Sterke Start pakket
- Adverteren op 1 kanaal: META, Google, TikTok, LinkedIn of Pinterest.
- Per maand €499,- (excl. btw)
- 1 kanaal
- 1 campagne
- 3 doelgroepen
- 2 advertenties per doelgroep
- €199,- eenmalige opstartkosten
- €199,- per extra campagne
- Publicatie van campagne
- Wekelijkse updates
- Doorlopende optimalisaties
- Uitgebreide maandelijkse rapportage
- Maandelijkse call om resultaten te bespreken
- Exclusief advertentiebudget
- Max. 2 revisies per campagne
* De opstartkosten bevatten het inrichten van de Business Manager, het instellen van de Pixel, Google Tag Manager en Google Analytics
* Indien je meer dan 2 campagnes per kanaal nodig hebt, komt er €199,- per extra campagne bij.
* Alle prijzen zijn excl. btw
Power Up pakket
- Adverteren op 2 kanalen: META, Google, TikTok, LinkedIn of Pinterest.
- Per maand €799,-
- 2 kanalen
- 1 campagne per kanaal
- 3 doelgroepen
- 2 advertenties per doelgroep
- €349,- eenmalige opstartkosten
- €199,- per extra campagne
- Publicatie van campagne
- Wekelijkse updates
- Doorlopende optimalisaties
- Uitgebreide maandelijkse rapportage
- Maandelijkse call om resultaten te bespreken
- Exclusief advertentiebudget
- Max. 2 revisies per campagne
* De opstartkosten bevatten het inrichten van de Business Manager, het instellen van de Pixel, Google Tag Manager en Google Analytics
* Indien je meer dan 2 campagnes per kanaal nodig hebt, komt er €199,- per extra campagne bij.
* Alle prijzen zijn excl. btw
All-in Adverteren pakket
- Adverteren op 3 kanalen: META, Google, TikTok, LinkedIn of Pinterest.
- Per maand €1049,-
- 3 kanalen
- 1 campagne per kanaal
- 3 doelgroepen
- 2 advertenties per doelgroep
- €449,- eenmalige opstartkosten
- €199,- per extra campagne
- Publicatie van campagne
- Wekelijkse updates
- Doorlopende optimalisaties
- Uitgebreide maandelijkse rapportage
- Maandelijkse call om resultaten te bespreken
- Exclusief advertentiebudget
- Max. 2 revisies per campagne
* De opstartkosten bevatten het inrichten van de Business Manager, het instellen van de Pixel, Google Tag Manager en Google Analytics
* Indien je meer dan 2 campagnes per kanaal nodig hebt, komt er €199,- per extra campagne bij.
* Alle prijzen zijn excl. btw
LinkedIn uitbesteden
Je kunt elke euro maar één keer uitgeven. Tegelijkertijd wil je dat er zoveel mogelijk voor terug komt. Zeker als het gaat om adverteren, waarbij je werkt met advertentiebudgetten. Met mijn transparante aanpak weet je precies wat er gebeurt met je advertentiebudget – waar het naartoe gaat, en wat het oplevert. Ik zorg ervoor dat je strategie precies past bij je doelen, en geef je wekelijks en maandelijks duidelijke updates over het succes van je campagnes – want succesvol, dat gaan ze zijn.
Veel gestelde vragen over adverteren op LinkedIn:
Adverteren op LinkedIn kan vanaf €10,- per dag per campagne/doelgroep. Per campagne of doelgroep kunnen we meerdere advertenties aanmaken om te testen. Zo kun je je budget optimaliseren.
Natuurlijk kun je zelf de resultaten inzien in jouw LinkedIn ads account. Dit kan wel wat onduidelijk zijn, als je niet weet waar je moet kijken. Daarom stuur ik iedere week een wekelijkse, overzichtelijke en begrijpelijke update met de cijfers van de voorgaande week, zodat je weet wat er met jouw advertentiebudget gebeurt. Daarnaast ontvang je iedere maand een uitgebreide rapportage die we samen bespreken.
Richt jouw bedrijf zich op andere bedrijven? Dan is de kans groot dat LinkedIn Ads zeer geschikt is voor jouw bedrijf. LinkedIn is hét B2B social media platform en de targetmogelijkheden zijn uitstekend.
Twijfel je welk platform of welke platformen geschikt zijn voor jouw bedrijf, plan dan een gratis strategiesessie in. Er is vaak meer mogelijk dan je denkt!
LinkedIn, een LinkedIn Business pagina, een LinkedIn Ads account, Google Analytics en Google Tag Manager. Wanneer we samen starten, zal ik je uitlegvideo’s toesturen over je dit eenvoudig zelf kunt aanmaken. Kom je er niet zelf uit? Trek dan vooral aan de bel.
Op LinkedIn kun je iedereen targeten die zich op het platform bevindt. Omdat LinkedIn erg zakelijk en werkgerelateerd is, zijn de targetopties voor B2B uitstekend. Zo kun je targeten op locatie, functies, werkervaring, vaardigheden, afgeronde opleidingen en meer. Het is perfect om jouw ideale B2B klant te bereiken.
Wanneer we samen aan de slag gaan, is het belangrijk dat je me toegang geeft tot jouw LinkedIn pagina, LinkedIn Ads account, Google Analytics en Google Tag Manager account. Ook is het belangrijk dat je zelf zorgt voor input, zoals videomateriaal en informatie, zodat ik goed te werk kan gaan
Geen probleem! Wanneer we samen aan de slag gaan, zal ik je instructievideo’s toesturen over hoe je zelf een LinkedIn Ads account kunt aanmaken.
Indien je nog nooit geadverteerd hebt, is dat lastig te zeggen. Daarom gaan we er meteen voor om optimaal te testen, zodat er zoveel mogelijk uit het budget wordt gehaald. Heb je al wel geadverteerd? Dan kan ik een inschatting maken van wat adverteren je kan opleveren.
Wanneer je aan de slag wilt gaan, plannen we een strategiesessie om de strategie voor de komende maanden te bepalen. Wanneer ik toegang tot alle accounts heb, ga ik zorgen dat alles goed meetbaar is en maak ik een eerste opzet van de advertenties. Wanneer deze akkoord zijn, gaan de advertenties live en gaan we testen. Iedere week ontvang je een update met de gemaakte kosten en de resultaten van de afgelopen week. Iedere maand ontvang je een uitgebreide rapportage, waarna je een call kunt inplannen waarin we de resultaten en het plan voor de komende maand gaan bespreken.
Om daadwerkelijk met een strategie aan de slag te gaan, gaan we minimaal 3 maanden samenwerken. De eerste 3 maanden is het niet mogelijk om op te zeggen. Na 3 maanden kun je maandelijks opzeggen.
Met mijn opstartservice zorg ik ervoor dat jouw account goed ingericht wordt en alles goed gemeten wordt. Hierdoor kunnen we conversies beter doormeten en kunnen we beter sturen op jouw advertentiedoelen. Ik start nooit met adverteren als de basis niet goed is.
Naast de algemene statistieken, zoals vertoningen, bereik, kosten per klik en conversies vind je in de maandrapportage ook een vergelijking met de maand daarvoor. Je ziet welke advertenties zijn gedraaid, een vergelijking van het hele jaar en de statistieken van Google Analytics. Dit zodat je écht inzicht hebt in jouw online marketingcijfers. Hierbij worden alle marketingtermen zo simpel mogelijk uitgelegd.